Mest vanlige spørsmålene

Reservasjoner
  • Jeg har ikke mottatt en bestillingsbekreftelse enda. Hva gjør jeg?

    Når Landal GreenParks behandler bestillingen din, sender Landal GreenParks en bestillingsbekreftelse og faktura på e-post senest 3 dager etter bestilling. Du bør sjekke denne bekreftelsen for feil så snart du mottar den. Vennligst informer Landal GreenParks umiddelbart i tilfelle av feil.

    Hvis du ikke har mottatt en bestillingsbekreftelse og faktura senest 3 dager etter bestilling, bør du sjekke din 'spamboks'. Hvis du heller ikke finner bestillingsbekreftelsen der, må du kontakte kundesenteret umiddelbart. Hvis du ikke gjør det, har du ikke krav på bestillingen. Sjekk alltid med kundesenterets personale at e-posten din er korrekt. Ring til kundesenteret på +45 70 23 20 30.

  • Kan bestillingsbekreftelsen sendes til meg i posten?

    Nei, Landal GreenParks sender bestillingsbekreftelsen på e-post, slik at du mottar bekreftelsesdokumenter rett etter du har utført bestillingen. Du mottar et inspirasjonsblad i posten noen uker før ankomst. Dette inneholder informasjon om feriesenteret og området rundt.

  • Jeg har mistet bestillingsbekreftelsen. Hva gjør jeg?

    Du mottar en bestillingsbekreftelse og faktura på e-post 3 dager etter at bestillingen er behandlet. Ring til kundesenteret hvis du har mistet din bekreftelse. Da sender vi din bestillingsbekreftelse igjen på e-post. Du bør gjemme denne et trygt sted, print den ut og ta det med deg til feriesenteret. Vennligst ring kundesenteret på tlf. +45 70 23 20 30.

  • Det er feil på bestillingsfakturaen min. Hva gjør jeg?

    Når Landal GreenParks behandler bestillingen din, sender Landal GreenParks en bestillingsbekreftelse og faktura på e-post senest 3 dager etter bestilling. Du bør sjekke denne bekreftelsen for feil så snart du mottar den. Vennligst informer Landal GreenParks umiddelbart i tilfelle av feil. Vennligst gjør dette på telefon. Vennligst ring kundesenteret på tlf. +45 70 23 20 30.

  • Hvorfor vises ikke feriesenteret eller den type feriebolig jeg har valgt?

    Det er mulig at det valgte feriesenteret ikke vises på nettsiden. Dette skjer når feriesenteret eller typen av feriebolig ikke lenger er tilgjengelig. I dette tilfellet vises alternative feriesentre, perioder og typer av ferieboliger. Hvis et valg ikke lenger er tilgjengelig, vises det med et "-" i pristabellen.

Rabatten og tilbudene
  • Hvordan kan jeg bestille spesialtilbud eller «last minute»-tilbud på telefon?

    Hvis du ønsker å bestille et spesialtilbud, kan du gjøre dette online nå. Hvis du foretrekker å bestille på telefon, må du spesifisere tilbudskoden. Dette er spesifisert i tilbudsbeskrivelsen.

  • Hvordan bruker jeg en rabattkupong?

    For å dra nytte av et spesialtilbud, må du alltid oppgi en kode. Denne koden er alltid angitt på tilbudet. Landal GreenParks har ofte rabattilbud, så du må oppgi koden når du reserverer hos booking. For reservasjon, vennligst kontakt kundesenteret på tlf. +45 70 23 20 30

Tilleggstjenester og pakker
  • Kan jeg bestille et spesifikt feriebolignummer?

    For noen ferieboliger er det mulig å bestille et bestemt feriebolignummer. For de andre ferieboligene, kan du ta kontakt med kundesenteret.

Endre og avbestille
  • Hvordan avbestiller jeg og hva er konsekvensene?

    Vi anbefaler at du bestiller en avbestillingsforsikring når du bestiller et opphold. Uten avbestillingsforsikring eller med avbestillingsforsikring uten en gyldig grunn for kansellering, gjelder følgende bestemmelser: Dersom du avbestiller opptil 60 dager før ankomst, må du betale 20 % av totalbeløpet, 50 % av totalbeløpet ved avbestilling fra den 59. dagen til og med den 31. dagen før ankomst, 80 % av totalbeløpet ved avbestilling fra den 30. dagen til og med den 8. dagen før ankomst og 90 % av totalbeløpet ved avbestilling fra 7 dager før ankomst eller senere. Hvis du avbestiller før ankomst, vil bestillingen bli kansellert umiddelbart etter du ringer for å avbestille. Det vil da ikke lenger være mulig å tilbakekalle ordren. Ubrukte tilleggsytelser, som sengetøy, turistskatt, bestillingsgebyrer og forsikring refunderes ikke. Det er kun mulig å avbestille hele ferieboligen, ikke enkelte personer. Etter at du har betalt beløpet, vil avbestillingsforsikringen dekke inntil avreise fra feriesenteret.

  • Mine personlige detalje på bestillingen er feil. Hvordan kan jeg endre dem?

    Vennligst kontakt kundesenteret, hvis de personlige opplysningene er feil på bestillingen på tlf. +45 70 23 20 30

  • Hvordan kan jeg endre min bestilling og/eller bestille tilleggspakker?

    Landal GreenParks er ikke forpliktet til å akseptere endringer til den opprinnelige avtalen etter den er utført. Landal GreenParks kan etter eget skjønn avgjøre om og i hvilken grad eventuelle endringer blir akseptert. Hvis Landal GreenParks aksepterer endringer, kan Landal GreenParks oppkreve en tilleggsavgift. Denne avgiften er € 23,50. Endringer til ankomstdato og/eller sted er ikke tillatt innen 28 dager før ankomst. I dette tilfellet vil det bli oppkrevd et avbestillingsgebyr.

    Du kan ringe kundesenteret for å tilføye en tilleggspakke til bestillingen. Du kan få informasjon om endring av bestilling på kundesenteret på tlf. +45 70 23 20 30.

Betaling
  • Får jeg en betalingsbekreftelse etter betaling?

    Hvis du har betalt via elektronisk bankoverføring, mottar du ikke en betalingsbekreftelse.

    Hvis du har betalt i “Min bestilling” via iDeal, PayPal eller kredittkort, vil du motta en betalingsbekreftelse på e-post.

    Du kan sjekke din bestilling på nettet via bestillingsbekreftelsen. Klikk på “Min bestilling” lenken øverst til venstre.

    Hvis du ikke har betalt enda, mottar du en melding fra oss.

    Dessverre er det enda ikke mulig å se og betale for gruppebestillinger på nettet.

  • Jeg har mistet bestillingsbekreftelsen. Hva gjør jeg?

    Du mottar en bestillingsbekreftelse og faktura på e-post 3 dager etter at bestillingen er behandlet. Ring til kundesenteret hvis du har mistet din bekreftelse. Da sender vi din bestillingsbekreftelse igjen på e-post. Du bør gjemme denne et trygt sted, print den ut og ta det med deg til feriesenteret. Vennligst ring kundesenteret på tlf. +45 70 23 20 30.

  • Det er feil på bestillingsfakturaen min. Hva gjør jeg?

    Når Landal GreenParks behandler bestillingen din, sender Landal GreenParks en bestillingsbekreftelse og faktura på e-post senest 3 dager etter bestilling. Du bør sjekke denne bekreftelsen for feil så snart du mottar den. Vennligst informer Landal GreenParks umiddelbart i tilfelle av feil. Vennligst gjør dette på telefon. Vennligst ring kundesenteret på tlf. +45 70 23 20 30.

  • Når må jeg betale for bestillingen min?

    Du må betale et depositum på 20% pluss andre obligatoriske tilleggsgebyrer når du bestiller. Betalingen av de nevnte beløpene må betales senest 14 dager etter den indikerte datoen på Landal GreenParks bestillingsbekreftelse og faktura.

    Landal GreenParks må ha det resterende beløpet i hende senest 30 dager før ankomst på Landal GreenParks som spesifisert i bestillingsbekreftelsen.

    Dersom bestillingen foretas inntil 30 dager før ankomst, må hele beløpet betales innen 14 dager fra datoen på bekreftelse og faktura.

    Hvis du betaler med kredittkort, må du betale hele beløpet umiddelbart etter bestilling.

  • Er det trygt å betale på nettet?

    Sikkerhet er svært viktig for Landal GreenParks. Vi behandler opplysningene dine med streng fortrolighet. Vi gjør dette ved å: Jobbe med en pålitelig partner som Ogone ved å bruke et sikkert miljø for betalingsseksjonen – A Secure Socket Layer (SSL) for å beskytte personopplysninger når du sender opplysninger over nettet. Dette ses tydelig ved hengelåsen i det nederste høyre hjørnet på skjermen, når du er på siden for elektroniske betaling. SSL er en industristandard som støttes av de fleste nettleserne, inkludert Microsoft Explorer 2.1 og høyere, Netscape Navigator 2.0 og høyere, AOL 3.0 og høyere og andre populære nettlesere.

    Vi bruker det til å fullt kryptere data relatert til ditt kredittkort eller andre former for betaling, navnet ditt, adresse og andre personopplysninger, for å sikre at tredje parter ikke kan lese opplysningene når de sendes over nettet.

Forsikringer
  • Hvor finner jeg skjema om oppkrevning?

    Hvis du har avbestilt din bestilling og har en avbestillingsforsikring, kan du bruke skjemaet om oppkrevning om tilbakebetaling av beløpet til forsikringsselskapet. Du kan gjøre dette hvis årsaken til avbestillingen er dekket av vilkårene for avbestillingsforsikringen.

  • Hvorfor er det viktig å ha en avbestillingsforsikring?

    En avslappende ferie med familien, partner eller venner. Ta en pause fra hverdagen og nyt nye omgivelser i et naturlig miljø. Vi vil gjøre vårt beste for å sikre at oppholdet blir så avslappet og trygt som mulig. Dessverre er det alltid mulig at en katastrofe tvinger deg til å avlyse ferien din. Det er derfor viktig å ha en egnet avbestillingsforsikring. Det er alltid mulig at noe skjer, som gjør at du må avlyse ferien før ankomst eller under ferien. Det er godt å vite at det ikke vil ha noen økonomiske konsekvenser for deg (avbestillingsgebyr). Denne avbestillingsforsikringen dekker (en del av) kostnadene for turen, også selv om du kun mister en del av ferien, og den er veldig enkel å legge til bestillingen. Den ekstra sikkerheten er veldig betryggende.

Betingelser
  • Hvor gammel må man være for å gjøre en bestilling på Landal GreenParks?

    Landal GreenParks tar kun imot bestillinger for personer fra 18 år og opp. Eventuelle bestillinger som utføres av personer under 18 år er derfor ugyldige.

    Landal GreenParks forbeholder seg retten til å avslå ikke-standard bestillinger, særlig fra grupper, uten grunn. Landal GreenParks kan eventuelt tilføye spesielle vilkår til bestillingen.

  • Hva er vilkårene og betingelsene for Landal GreenParks?

    Du kan se de generelle vilkår og betingelser for Landal GreenParks her. Våre vilkår og betingelser

  • Hva skjer med mine personlige opplysninger?

    Når du bestiller et opphold på et av våre feriesentre, har vi bruk for noen spesielle opplysninger om deg. Vi behandler også opplysninger i andre tilfeller, for eksempel forespørsler om informasjon, administrasjon av konkurranser og besøk på våre nettsider. Når vi gjør dette, bruker vi også tjenestene til tredjeparter som mottar visse personlige opplysninger og behandler disse på vegne av Landal GreenParks. Dette skjer for eksempel til distribusjon av brosjyrer og e-post eller behandling av våre gjesteundersøkelser. Når du bestiller blir opplysningene dine delt med feriesenteret hvor du skal bo.

    Erklæring om personvern beskriver opplysningene som vi behandler og hva vi gjør med opplysningene i flere detaljer.